Ensemble Correspondances
Achter de pagina’s van muziekencyclopedieën gaan duizenden onbekende muzen en vrouwelijke musici schuil die componisten tot prachtwerk verleidden. In renaissance-Ferrara hield de hertog de liederen van zijn ‘Concerto delle donne’ bewust weg van de drukpersen. De Ospedale-vrouwen van Vivaldi speelden wel voor publiek maar gingen anoniem de muziekgeschiedenis in, net als de zangeressen voor wie Franse toppers als Boësset en Clérambault maatwerk creëerden. Sébastien Daucé kraakt de kluis waarin deze juweeltjes eeuwenlang verborgen bleven.
Programma
-
Lodovico Agostini
Ecco col nostro Duca
1534-1590 -
Luzzasco Luzzaschi
Cor mio deh non languire
Non sa che sia dolore
O dolcezze amarissime d’amore
Stral pungente d’amore
Aura soave1545-1607 -
Lodovico Agostini
Una si Chiara luce
-
Giuseppe Giamberti
Similabo eum
ca. 1600-1662 -
Girolamo Alessandro Frescobaldi
Canzone
1583-1643 -
Bonifazio Graziani
Jacebam in tenebris
1604/05-1664 -
Antoine Boësset
Anna mater matris redemptoris nostril
Domine Salvum fac regem1586-1643 -
Anoniem
Ave Maria
17de eeuw -
Antoine Boësset
Salve Regina
-
Louis-Nicolas Clérambault
Miserere
Programma onder voorbehoud
1676-1749
Musici
- Ensemble Correspondances
- Sébastien Daucé muzikale leiding