Cappella Pratensis & Ensemble La Danserye
In de kathedraal van Manilla, gebouwd in 1581, was van bij het begin Europese polyfonie te horen. Dat we weinig weten over deze vroege uitvoeringen, maakt het experimentele speurwerk van Cappella Pratensis des te meer indrukwekkend. Met Francisco Guerrero’s Missa Sancta et immaculata als crux schilderen de zangers en instrumenten geleid door Tim Braithwaite het klanklandschap van een wereld waarin liturgische muziek de koloniale machtsstructuren spiegelde.
Programma
- 
                                    Cristóbal de MoralesSancta et immaculata ca. 1500-1553
- 
                                    GregoriaansAve spes nostra Dei genitrix 
 Introitus
- 
                                    Francisco GuerreroMissa Sancta et immaculata 
 Kyrie
 Gloria1528-1599
- 
                                    GregoriaansPropter veritatem 
 Graduale
- 
                                    GregoriaansAlleluia salve Virgo serena 
- 
                                    Francisco GuerreroMissa Sancta et immaculata 
 CredoAve Maria a 4 
 Offertorium
- 
                                    GregoriaansPrefatio 
- 
                                    Francisco GuerreroMissa Sancta et immaculata 
 Sanctus
 Agnus Dei
- 
                                    GregoriaansEcce Virgo concipiet 
 Communio
- 
                                    Francisco GuerreroAve Maria a 8 
 Programma onder voorbehoud
Musici
- Cappella Pratensis
- Andrew Hallock superius
- Lior Leibovici, Korneel Van Neste altus
- Peter de Laurentiis, Marc Busnel tenor
- Grantley McDonald, Jonty Coy bassus
- Tim Braithwaite artistieke leiding, superius
- Ensemble La Danserye
- Fernando Pérez Valera, Juan Alberto Pérez Valera, Luis Alfonso Pérez Valera, Eduardo Pérez Valera diverse Renaissance blaasinstrumenten
 
                 
                         
                 
                 
                