Vier ontmoetingen met Telemann en Rameau

Een dag met A Nocte Temporis

Wat Vivaldi deed met de seizoenen, deed Telemann met de dagdelen. In Die Tageszeiten (1757) vangt de meester uit Hamburg het ritme van een volledige dag in muziek: een vierluik (morgen – middag – avond – nacht) dat ons als luisteraar meevoert van zonsopgang tot duisternis. En zo doen we het ook echt: met vier korte concertjes verspreid over de concertdag. Ideaal om uw festivaldag wat extra glans te geven.

Vaak weggezet als oppervlakkige charmeur tegenover de diepzinnige Bach, bewijst Telemann hier zijn ware grootsheid. Met zelfvertrouwen en stijlvastheid transformeert deze alleskunner de natuurlyriek van librettist Friedrich Wilhelm Zachariä tot een rijk geschakeerd klanklandschap waarin elke stem en elk instrument perfect gekozen is.

A Nocte Temporis, met groot orkest en zangers, doorrijgt de cyclus met operafragmenten van Jean-Philippe Rameau. Deze concerten zijn een unieke kans om Telemanns dagboek te beleven zoals het bedoeld was - niet als oppervlakkig vermaak, maar als meditatie over het bestaan. Om de ervaring compleet te maken creëert de Oekraïense zandkunstenares Natalia Moro tijdens elk concert een levend kunstwerk, dat achter de musici wordt geprojecteerd.

Met een passe-partout bezoekt u alle concerten van A Nocte Temporis voor € 68 / € 60.

Passe-partout