Philippe Pierlot & Céline Scheen
Het 'cantare alla viola' – zingen met viola da gamba-begeleiding – gold in de 16de eeuw als meest ontroerende muziekvorm. Céline Scheen en Philippe Pierlot begeven zich naar het kruispunt van de Italiaanse renaissance en Engelse vroegbarok in werk van Giulio Caccini, Tobias Hume, John Wilbye en tijdgenoten. Pierlots historische gamba’s vormen een directe brug naar het verleden, Scheens gloedvolle sopraan is het gedroomde instrument voor geïmproviseerde versieringen anno nu.
Programma
-
Giulio Romolo Caccini
Dolcissimo sospiro
1551-1618 -
Tobias Hume
What Greater griefe
Touch Me Lightly
Tickell me quickly
Tickell, tickellca. 1579-1645 -
Giulio Caccini
Dovrò dunque morire
-
Tobias Hume
Love’s Farewell
-
Anoniem
Cruda Amarilli
17e eeuw -
Robert Jones
S’amor non è che dunque
fl. 1597-1615 -
Anoniem
The Dark Is My Delight
17e eeuw -
Robert Jones
In Sherwood livde stout Robin Hood
-
Anoniem
Robin Hood
17e eeuw -
Mr. Anthonye
Praeludium
17de eeuw -
Gervise Gerrarde
Paven
17de eeuw -
Robert Jones
Now What Is Love
-
Alfonso Ferrabosco II
Allman Coranto
ca. 1575-1628 -
Giulio Caccini
Amor, io parto
-
Daniel Farrant
Pavan
ca. 1575-1651 -
Alfonso Ferrabosco II
Why Stays the Bridegroom
-
Anoniem
Bonny Sweet Robin
-
Tobias Hume
Adue Sweete Loue
-
John Wilbye
Weepe, Weepe Mine Eyes
1574-1638
Musici
- Céline Scheen sopraan
- Philippe Pierlot viola da gamba