Octavie Dostaler-Lalonde & Postscript
Napels vond hem te wild, maar in Londen werd hij een sensatie: de ritmische vrijpostigheden en onvoorspelbare tempi van componist Francesco Geminiani waren aan het begin 18de eeuw een schandaalsucces in heel Europa. De jonge Canadese stercelliste Octavie Dostaler-Lalonde stort zich op Geminiani’s sonates voor cello. Ze laat zich bijstaan door haar collega-musici van Postscript op theorbe en klavecimbel.
Programma
-
Francesco Geminiani
Sonate voor cello en basso continuo Op. 5, nr. 3
I. Andante
II. Allegro
III. Affettuoso
IV. Allegro
Affettuoso, arr. voor cello piccolo en basso continuo
(uit: The Art of Playing the Guitar or Cittra, 1760)
Sonate voor cello en basso continuo Op. 5, nr. 2
I. Andante
II. Presto
III. Adagio
IV. Allegro
Prélude, Lentement, H.200
(uit: Pièces de clavecin tirées des différents ouvrages, 1743)
Sonate voor cello en basso continuo Op. 5, nr. 1
I. Andante
II. Allegro
III. Andante
IV. Allegro
Tendrement in a, H.203
(uit: Pièces de clavecin tirées des différents ouvrages)
Sonate voor cello en basso continuo Op. 5, nr. 6
I. Adagio
II. Allegro assai – Grave
III. Allegro – Non tanto
Canon, arr. voor cello piccolo en basso continuo
(uit: The Art of Playing the Guitar or Cittra)
Sonate voor twee violen en continuo Op.1, nr. 2, arr. voor twee cello piccolo’s
I. Grave
II. Allegro – Adagio
III. Allegro
Programma onder voorbehoud1687-1762
Musici
- Octavie Dostaler-Lalonde cello solo, cello piccolo
- Victor García García cello continuo, cello piccolo
- Michele Pasotti theorbe
- Margaret Urquhart violone
- Artem Belogurov klavecimbel