Malgosia Fiebig
Voor haar bezoek aan het Frankrijk van de hoogbarok reist Malgosia Fiebig in het gezelschap van componisten uit de entourage van Lodewijk XIV en XV. De zinnelijke klanken van Rameau's ballet Pygmalion, waarin een beeldhouwwerk tot leven komt, vormen het kloppende hart van dit programma. Marin Marais' Sonnerie de Ste Geneviève, met zijn obsessieve baslijn, en François Francoeurs elegante Vioolsonate in g tekenen een gulden randje om deze vorstelijke soundscape.
Luisterplaats: Buurkerkhof
Programma
-
Jean-Philippe Rameau
Ouverture
Gavotte gracieuse – menuet – gavotte gaie – chaconne vive – loure très grave – passepied vif – rigaudon vif
Sarabande pour la Statue
Tambourin: forte et vite
Chœur de peuple: Pigmalion
Pantomime: air gai
Deuxième pantomime: très vive
Air pour les grâces: jeux et ris – rondeau contredanse
(uit: Pigmalion, acte de ballet, RCT52, 1748)1683-1764 -
Marin Marais
Sonnerie de Ste-Geneviève du Mont-de-Paris
1656-1728 -
François Francœur
Sonate voor viool en basso continuo in g, op. 2, nr. 6
Lentement – adagio
Courante
Allemande
Sarabande
Rondeau
Bewerkingen: Arie Abbenes
Programma onder voorbehoud1698 – 1787
Musici
- Malgosia Fiebig beiaard