Diego Ares
In de 18de eeuw bouwde Francisco Pérez Mirabal de prachtigste klavecimbels in Sevilla. Rond die tijd stelde Francisco de Tejada er de eerste Spaanse klavierbundel samen en werd Sevilla de thuisbasis van Domenico Scarlatti. Francisco Correa de Arauxo was Sevilla’s hoogsteigen klavierpaus en Antonio Soler de briljante orgelconsultant van de kathedraal... Diego Ares laat geen toets onbenut om deze love story tussen Sevilla en de klavermuziek te ontrafelen.
Programma
-
Francisco Correa de Arauxo
Discurso de primer tono, FO 1
1584-1664 -
Sebastián Ramón de Albero
Recercata Prima in d
(uit: Obras para Clavicordo o Piano Forte)1722-1756 -
Domenico Scarlatti
Sonate in d, K.141
Sonate in Es, K.193
Sonate in G, K.124
AllegroSonate in A, K.208
Andante è cantabileSonate in A, K.209
Allegro1685-1757 -
Francisco Correa de Arauxo
Discurso de segundo tono, FO 2
-
Antonio Soler
Sonate in Des, R.88
AllegroSonate in g, R.80
AllegrettoSonate in g, R.81
PrestissimoSonate in Bes, R.132
Cantabile - AndantinoSonate in Bes
Allegro
(uit: Villahermosa Manuscript)Sonate in d, R.117
Allegretto1729-1783 -
Francisco Correa de Arauxo
Tiento de tercer tono, FO 3
Programma onder voorbehoud
Musici
- Diego Ares klavecimbel