Diego Ares
In de 18de eeuw bouwde Francisco Pérez Mirabal de prachtigste klavecimbels in Sevilla. Rond die tijd stelde Francisco de Tejada er de eerste Spaanse klavierbundel samen en werd Sevilla de thuisbasis van Domenico Scarlatti. Francisco Correa de Arauxo was Sevilla’s hoogsteigen klavierpaus en Antonio Soler de briljante orgelconsultant van de kathedraal... Diego Ares laat geen toets onbenut om deze love story tussen Sevilla en de klavermuziek te ontrafelen.
Programma
- 
                                    Francisco Correa de ArauxoDiscurso de primer tono, FO 1 1584-1664
- 
                                    Sebastián Ramón de AlberoRecercata Prima in d 
 (uit: Obras para Clavicordo o Piano Forte)1722-1756
- 
                                    Domenico ScarlattiSonate in d, K.141 Sonate in Es, K.193 Sonate in G, K.124 
 AllegroSonate in A, K.208 
 Andante è cantabileSonate in A, K.209 
 Allegro1685-1757
- 
                                    Francisco Correa de ArauxoDiscurso de segundo tono, FO 2 
- 
                                    Antonio SolerSonate in Des, R.88 
 AllegroSonate in g, R.80 
 AllegrettoSonate in g, R.81 
 PrestissimoSonate in Bes, R.132 
 Cantabile - AndantinoSonate in Bes 
 Allegro
 (uit: Villahermosa Manuscript)Sonate in d, R.117 
 Allegretto1729-1783
- 
                                    Francisco Correa de ArauxoTiento de tercer tono, FO 3 
 Programma onder voorbehoud
Musici
- Diego Ares klavecimbel
 
                 
                         
                 
                 
                