Stappenplan online kaartverkoop

Internetbankieren
Voor het online kopen van tickets dient u te beschikken over internetbankieren, een creditcard of een Podiumcadeaukaart. 

Schriftelijk kaarten bestellen
Als u geen toegang heeft tot internetbankieren kunt u kaarten bestellen via het bestelformulier in de seizoens- of festivalbrochure.

Stap 1: ticket- en plaatskeuze
Selecteer het gewenste concert in de agenda of het festivalschema door op de knop ‘bestel’ te klikken. Kies het gewenste aantal kaarten per rang en prijstype. Als u het Vriendentarief kiest wordt gevraagd om uw persoonlijke Vriendencode in te vullen (die recht geeft op twee kortingskaarten per concert). In de onderstaande afbeelding ziet u waar u het aantal tickets selecteert en waar u uw Vriendencode dient in te vullen.

Uw Vriendencode dient u per ticket opnieuw in te vullen. Dit kunt u snel doen door uw code te kopiëren (Ctrl+c) en in het veld te plakken (Ctrl+v). In het onderstaande filmpje ziet u hoe dit werkt. Als u mede namens andere Vrienden bestelt, dan kunt u meerdere codes invullen.


Klik op 'volgende'. Bij geplaceerde concerten wordt u nu doorverwezen naar de plattegrond. U heeft automatisch de beste stoelen toegewezen gekregen. Deze kunt u wijzigen door een andere stoel naar keuze te selecteren. In- en uitzoomen kan met de knoppen + en - rechts bovenin. Klik op de knop ‘volgende’.

Doneert u meer dan € 80 en wilt u uw vrijkaart voor een seizoensconcert bestellen? Selecteer dan bij een concert het tarief 'vriendenvrijkaart' en vul vervolgens de code in die we u per mail hebben toegestuurd.

Stap 2: betaal- en afleverwijze
Vervolgens krijgt u een overzicht te zien van uw bestelling. Via de link ‘wijzig plaatsen’ kunt u eventueel de gereserveerde stoelen op de plattegrond bekijken en verplaatsen. Mocht u stoelen willen verwijderen uit uw bestelling, klik dan op het ‘prullenbak’-icoontje. U kunt meer concerten kiezen via de knop ‘verder winkelen’. U wordt dan vanzelf teruggeleid naar de concertagenda. Uw bestelling is altijd terug te vinden via de knop ‘Winkelmandje’ bovenaan de website.

Als u de bestelling wilt afronden, klik dan rechtsonder op ‘volgende’.

Indien u al eerder online bij ons besteld heeft, dan is uw e-mailadres voldoende om u te identificeren. U heeft dus geen inlognaam en wachtwoord nodig.

Selecteer vervolgens de gewenste betaal- en levermethode en vul uw e-mailadres in.

Stap 3: identificatie
Als uw e-mailadres nog niet bij ons bekend is, dan vragen wij u om enkele gegevens. De velden met een sterretje zijn verplicht. Klik rechtsonder op ‘volgende’.

Stap 4: betaling
iDeal: selecteer via het uitklapmenu de bank vanaf waar u wilt betalen. U wordt nu doorgeleid naar de loginpagina van uw bank.

Creditcard: vul de gegevens van uw Master- dan wel Visacard in en klik vervolgens op ‘afrekenen’.

Als de betaling is geslaagd krijgt u een bevestigingsmail toegestuurd op het opgegeven e-mailadres. Indien u voor e-tickets heeft gekozen, dan kunt u uw tickets vervolgens downloaden. Bij uw concertbezoek neemt u het e-ticket mee, of toont u het op uw smartphone. Heeft u gekozen voor levering per post, dan krijgt u de kaarten zo snel mogelijk thuisgestuurd.

Indien een concert binnen vijf dagen plaatsvindt is verzending per post niet meer mogelijk. U kunt dan nog wel e-tickets kopen of telefonisch reserveren.

Problemen met bestellen? Bel 030 232 9010 (op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur) of stuur een e-mail naar kaartverkoop@oudemuziek.nl.