Veelgestelde vragen

Vraag en antwoord over uw bezoek aan het Festival Oude Muziek Utrecht 2021

Wij zijn erg blij dat het Festival Oude Muziek Utrecht 2021 door kan gaan.

Meteen naar:
Veelgestelde vragen kaartverkoop algemeen
Veelgestelde vragen kaartverkoop Vrienden
Veelgestelde vragen coronamaatregelen

Onze kaartverkoop in vier punten:

1. Wij verkopen 100% van de reguliere capaciteit.

2. Wij verkopen alle concerten ongeplaceerd, met uitzondering van de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Afhankelijk van de locatie van het concert ontvangt u ongeplaceerde kaarten, kaarten met een vakaanduiding of kaarten met een toegewezen vaste plaats.

3. Na betaling ontvangt u alleen een bevestiging van uw bestelling. Uw kaarten ontvangt u op een later moment, met - indien van toepassing - uw rij- en stoelnummer.

4. Als wij onverhoopt een concert moeten annuleren, dan kunt u altijd uw geld terugkrijgen. Kaartkopers worden hier per mail van op de hoogte gebracht. Ook als u vanwege corona zelf niet kunt komen, annuleert u kosteloos.

Wij volgen altijd de coronamaatregelen van de Rijksoverheid. Op dit moment geldt:

- 1,5 meter afstand.
- Hoesten en niezen in elleboog.
- Regelmatig handen wassen/desinfecteren.

Wij houden ons altijd aan de maatregelen afgekondigd door de Rijksoverheid. Deze kunnen nog veranderen voor de start van het festival. We houden u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via deze pagina, onze Facebookpagina en onze nieuwsbrief. Heeft u kaarten gekocht? Dan sturen wij u voor aanvang een servicemail met alle relevante informatie.

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op: 21 juni, 16:30 uur.

ALGEMEEN

Wanneer start de kaartverkoop?
De algemene kaartverkoop start op donderdag 1 juli om 10.00 uur. Vrienden kunnen al eerder kaarten bestellen: voor Vrienden die ons steunen met € 80 of meer, start de kaartverkoop op dinsdag 15 juni om 10.00 uur. Vrienden die ons met € 40 steunen zijn op dinsdag 22 juni aan de beurt. Kaarten koopt u zonder zorgen. Mochten wij een concert onverhoopt moeten annuleren, kunt u altijd het aankoopbedrag terugkrijgen.

Hoe kom ik aan kaarten?
Concertkaarten koopt u eenvoudig op oudemuziek.nl. Via het festivalschema kiest u de concerten waar u kaarten voor wilt kopen. U kunt zich voorbereiden op de kaartverkoop door het stappenplan te lezen of op die pagina de instructievideo te bekijken. Vanaf 1 juli kunt u ook telefonisch kaarten bestellen via 030 232 90 10 (ma t/m vr van 10.00 – 16.00 uur).

Wat verandert er aan de kaartverkoop door de coronamaatregelen?
Momenteel verkopen wij alle concerten ongeplaceerd, met uitzondering van concerten in de Grote Zaal in TivoliVredenburg. Na betaling ontvangt u alleen een bevestiging van uw bestelling. Uw kaarten ontvangt u op een later moment, met - indien van toepassing - uw rij- en stoelnummer.

Ik heb een optiekaart. Wat gebeurt daar mee, nu de maatregelen worden versoepeld?
Wij zetten alle optiekaarten om in geldige toegangsbewijzen. U krijgt hierover binnenkort via e-mail van ons bericht.

Tot wanneer kan ik kaarten kopen?
U kunt online tot aan de start van het concert kaarten kopen zolang de voorraad strekt. Indien het concert niet is uitverkocht, kunt u op de concertlocatie vanaf een half uur voor aanvang nog kaarten kopen. U kunt daar alleen contactloos of met pin betalen. In het festivalschema en de concertagenda kunt u zien of een concert uitverkocht is of niet. Zorgt u er wel voor dat u op tijd bent, want na aanvang kunnen wij niemand meer toelaten.

Ik heb alleen een orderbevestiging ontvangen. Wanneer krijg ik mijn tickets?
U ontvangt uw tickets uiterlijk in de week voorafgaand aan het festival. Afhankelijk van de locatie van het concert ontvangt u ongeplaceerde kaarten, kaarten met een vakaanduiding of kaarten met een toegewezen vaste plaats. Dit laatste geldt in ieder geval voor de Grote Zaal van TivoliVredenburg.

Kan ik mijn eigen plek kiezen in de zaal?
Het is helaas niet mogelijk uw eigen plaats te kiezen, met uitzondering van de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Indien u kaarten met een rang koopt, wordt u altijd geplaceerd binnen de door u gekozen rang. Afhankelijk van de locatie van het concert ontvangt u ongeplaceerde kaarten, kaarten met een vakaanduiding of kaarten met een toegewezen vaste plaats.

Hoe verloopt het placeren achter de schermen?
Op het moment dat wij zeker weten hoeveel bezoekers wij bij de concerten kunnen toelaten, gaan wij placeren. Op die manier kunnen we de verdeling van de plaatsen zo eerlijk mogelijk laten verlopen. Het placeren gebeurt op volgorde van aankoop: de eerste kopers krijgen de beste plaatsen. 

Mag ik mijn kaarten weggeven?
De kaarten staan op uw naam, maar u mag ze natuurlijk aan iemand anders geven. Omdat wij de tickets pas op een later moment toesturen, is het van belang dat u de toegangsbewijzen doorstuurt naar elke bezoeker voor wie u kaarten heeft gekocht. Daarnaast vragen wij u om de servicemail die we enkele dagen voor aanvang versturen, door te sturen naar elke bezoeker voor wie u kaarten heeft gekocht.

Wat moet ik doen als ik denk dat er iets niet goed is gegaan met mijn bestelling?
Als u denkt dat er iets niet goed is gegaan met uw bestelling, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dat kan via kaartverkoop@oudemuziek.nl of telefonisch 030 232 90 10 (ma t/m vr van 10.00 – 16.00 uur). Wij helpen u graag.

Rekenen jullie ook transactiekosten?
Per bestelling betaalt u € 2 transactiekosten voor e-tickets en € 4,50 als u uw kaarten laat opsturen.

Ik wil graag naar de tentoonstelling Let’s act, What’s new? of de Let’s talkshow. Moet ik daarvoor ook kaarten hebben?
Ook voor onze gratis activiteiten heeft u een toegangsbewijs nodig. Dit kunt u vanaf 3 augustus bestellen via oudemuziek.nl.

Ik zit in een rolstoel en krijg begeleiding. Kan mijn begeleider wel bij mij plaatsnemen?
Wij proberen zoveel mogelijk met uw wensen rekening te houden, maar kunnen dit niet altijd garanderen. Neemt u hierover contact op met ons via kaartverkoop@oudemuziek.nl of telefonisch: 030 232 90 10 (ma t/m vr van 10.00 – 16.00 uur).

VRIENDEN

Hoe bestel ik kaarten met Vriendenkorting?
U activeert uw Vriendenkorting door per kaart uw unieke Vriendencode in te voeren. Deze is u per e-mail toegestuurd en staat vermeld op uw Vriendenpas. Mocht u uw Vriendencode kwijt zijn, neem dan contact met ons op via vrienden@oudemuziek.nl of telefonisch: 030 232 90 10 (ma t/m vr van 10.00 – 16.00 uur). Zie ook het stappenplan.

Voor hoeveel mensen mag ik kaarten kopen?
Met uw vriendencode heeft u recht op twee kaarten per concert of lezing. In de voorverkoop kunt ook voor andere Vrienden, die ons met hetzelfde bedrag steunen, kaarten kopen. Per 1 juli kunt u kaarten bestellen voor niet-Vrienden voor de reguliere toegangsprijs of het reductietarief voor studenten, CJP-houders en U-pas-houders.

CORONAMAATREGELEN

Welke maatregelen neemt Festival Oude Muziek om mijn bezoek zo zorgeloos mogelijk te maken?
Wij volgen altijd de maatregelen van de Rijksoverheid zoals die gelden op het moment van uw bezoek. Op dit moment betekent dat: 1,5 meter afstand, hoesten en niezen in uw elleboog en regelmatig uw handen wassen.

Heb ik een test- of vaccinatiebewijs nodig om het festival te bezoeken?
Volgens de nu geldende maatregelen moet u tijdens uw festivalbezoek beschikken over een coronatoegangsbewijs. Dit maakt u aan op basis van uw vaccinatie- of herstelbewijs of negatieve testuitslag en neemt u digitaal of op papier mee naar het concert, samen met uw legitimatiebewijs. Op de website van de Rijksoverheid leest u hoe u een coronatoegangsbewijs aanmaakt. Bij controle kunnen onze medewerkers alleen zien of u beschikt over een geldig coronatoegangsbewijs, niet of u gevaccineerd, getest of onlangs hersteld bent.

Let op: Deze maatregel kan nog veranderen voor de start van het festival. Deze pagina wordt telkens bijgewerkt op het moment dat de maatregelen veranderen.

Vanwege een medische aandoening kan ik geen mondkapje dragen. Mag ik dan wel het festival bezoeken?
Momenteel geldt er geen mondkapjesplicht voor onze concerten.

Ik heb kaarten gekocht, maar kan vanwege corona niet naar het concert komen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Indien u vanwege corona niet naar het concert kan komen, kunt u misschien iemand anders blij maken met uw toegangsbewijs. Indien u dat niet wilt, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op via kaartverkoop@oudemuziek.nl of telefonisch: 030 232 90 10 (ma t/m vr van 10.00 - 16.00 uur). U kunt dan uw aankoopbedrag volledig terugkrijgen, of omzetten in een donatie voor de Stichting Vrienden Oude Muziek. Dit kan tot maximaal twee uur voor aanvang van het concert.

Wat als het concert moet worden geannuleerd vanwege corona?
Als een concert moet worden geannuleerd vanwege corona, kunt u altijd uw aankoopbedrag volledig terugkrijgen. Mocht dat het geval zijn, dan nemen wij hierover contact met u op. Zo koopt u altijd zorgeloos kaarten.

online kaarten kopen - stappenplan
Meer...

Rangen en placering Seizoensconcerten

Wegens het coronavirus worden kaarten voor seizoensconcerten voorlopig ongeplaceerd verkocht. Dat betekent dat het niet mogelijk is om zelf een stoel te kiezen. Een van onze medewerkers zal u of uw huishouden op de concertlocatie een plaats toewijzen. Het is belangrijk dat u de aanwijzingen van onze medewerkers opvolgt. Wegens de beperkte zaalcapaciteit bent u altijd verzekerd van een goede plaats.


Seizoensabonnementen en korting

Voor locaties met vier of meer concerten zijn speciale locatie-abonnementen beschikbaar. Als u hiervan gebruikmaakt, ontvangt u 15% korting op het reguliere of Vriendentarief. Deze korting geldt ook als u kaarten bestelt voor minstens vier verschillende seizoensconcerten. Let op: als u online bestelt wordt deze korting niet automatisch toegekend; u kunt zelf per concert het kortingstarief selecteren.

Reductie

De korting voor Vrienden geldt voor maximaal twee personen per concert. Studenten en CJP-pashouders kunnen op vertoon van hun studentenkaart of CJP voor de meeste concerten tegen een gereduceerd tarief kaarten bestellen.

Retourneren

We gaan er vanuit dat ondanks het coronavirus al onze concerten doorgang kunnen vinden. Mochten we toch een concert moeten annuleren, dan kunt u altijd uw aankoopbedrag terugkrijgen. 

Wij vragen u niet naar het concert te komen als u of iemand van uw huishouden gezondheidsklachten (hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden of benauwdheidsklachten) heeft. Stuur in dat geval uiterlijk twee uur voor aanvang van het concert een mail naar kaartverkoop@oudemuziek.nl, dan kunt u uw aankoopbedrag terugkrijgen.

Als u onverhoopt om een andere reden verhinderd bent, kunt u uw kaarten retourneren in ruil voor kaarten voor een ander concert. Een eventueel verschil in prijs wordt dan verrekend. In dit geval geldt dat de ruil uiterlijk een week van tevoren moet worden aangevraagd. Neem contact op via kaartverkoop@oudemuziek.nl of 030 232 9010  (ma-vr, tussen 10.00-16.00 uur).

Concertagenda
Meer...

Rolstoelplaatsen

Als u gebruik wilt maken van rolstoelplaatsen, kunt u alleen telefonisch of schriftelijk uw kaarten bestellen. Kijk voor informatie over de toegankelijkheid van elke concertlocatie op de betreffende locatiepagina.

Praktische informatie mindervaliden

Helaas is een aantal van de concertlocaties minder goed toegankelijk voor mindervaliden. In de brochure en op de locatiepagina's staat aan de hand van de volgende pictogrammen per locatie aangegeven of deze rolstoeltoegankelijk is, of er parkeerplaatsen voor mindervaliden in de nabije omgeving zijn en of er een ringleiding is ter ondersteuning van slechthorenden:

  locatie is rolstoeltoegankelijk
  parkeerplaatsen voor mindervaliden aanwezig
  ringleiding aanwezig


Voorwaarden

Bewaar de kaarten zorgvuldig. Neem direct contact op als uw kaarten zijn zoekgeraakt of als u ze niet tijdig heeft ontvangen. De kaartverkoopafdeling is bereikbaar via kaartverkoop@oudemuziek.nl of 030 232 9010 (ma-vr, tussen 10.00-16.00 uur)Eenmaal uitgegeven kaarten kunnen niet worden teruggenomen.

Blijf op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven van het Festival en Seizoen Oude Muziek? Schrijf u dan in voor onze maandelijke nieuwsbrief, of volg ons via FacebookTwitter of Instagram.

Cookies

We helpen u ook online graag zo goed mogelijk en gebruiken daarvoor cookies. Stel ze hieronder in. Lees meer in onze privacyverklaring.

[2]
[1]