Matthijs van der Moolen, Anne-Linde Visser & Chloé de Guillebon

Utrecht, Nicolaïkerk - concert 2
maandag 31 augustus 2020 20:00
Alleen aan kassa
Prijzen:

Normaal € 23 | Vriend € 20 | CJP/student € 10 

OVER HET CONCERT:

Door de coronamaatregelen hebben onze concerten een beperkte zaalcapaciteit. We programmeren hetzelfde concert daarom twee keer na elkaar. Zo verdubbelen we het aantal stoelen en houden we de concertzaal toch veilig. 

Kaarten worden ongeplaceerd verkocht. Dat betekent dat het niet mogelijk is om zelf een stoel te kiezen. Een van onze medewerkers zal u of uw huishouden op de concertlocatie een plaats toewijzen.  

Let op: Aan de zaal vindt geen kaartverkoop plaats. Kaarten kopen gaat alleen online of via telefonische bestelling. De kaartverkoop sluit de dag voorafgaand aan het concert om 15.00 uur. Heeft u hulp nodig bij het online bestellen? Neem contact op met kaartverkoop@oudemuziek.nl of 030 232 9010.

Op deze pagina hebben we alle coronamaatregelen onder elkaar gezet.  

Programma

Biagio Marini 1594-1663 
Sonate IX a2 
(uit: Sonate, symphonie, canzoni ... e ritornelli Op. 8, Venetië 1629) 
Girolamo Alessandro Frescobaldi 1583-1643 
Corrente I & II 
(uit: Toccate e partite d'intavolatura … libro II, Rome 1627) 
 
Girolamo Alessandro Frescobaldi 
Canzon III a basso solo 
(uit: Canzoni da sonare a una, due, tre et quattro ... libro I, Venetië 1634) 
Biagio Marini 
Sonata VIII a2 
(uit: Sonate, symphonie, canzoni … Op. 8) 
 
Girolamo Alessandro Frescobaldi 
Canzon ‘La Bernardina’       
(uit: Canzoni da sonare a una, due, tre et quattro ... libro I
Giovanni Gabrieli ca. 1554- 1612 
Fuga francese 
(uit: Braunsberg orgeltabulatuur, ca. 1619) 
 
Giovanni Martino Cesare ca. 1590-1667 
Canzon ‘La Hieronyma’ 
(uit: Musicali melodie, München 1621) 
Andrea Gabrieli 1532/33-1585 
Canzon naar ‘Susanne un jour’ 
(uit: Canzoni alla francese, Venetië 1605) 
Francesco Rognoni Taeggio 1570-1626 
Diminuties over ‘Susanne un jour’ 
(uit: Selva de varii passaggi … libro II, Milaan 1620) 

Adam Jarzębski 1590-1649 
Concerto IV a2 
(uit: Concerti e canzoni, Polen 1627) 
Giovanni Bassano 1560/61-1617 
Diminuties over ‘Ancor che col partire’ 
(uit: Motetti, madrigali et canzone francese, Venetië 1590 (verloren gegaan); kopie van Friedrich Chrysander, 1890) 
 
Domenico Gabrielli 1651-1690 
Ricercar III 
(uit: Ricercari, canone e sonate per violoncello, 1689) 
Girolamo Frescobaldi 
Canzon II a2 
(uit: Canzoni da sonare a una, due, tre et quattro … libro I

Programma onder voorbehoud

Biografie

Matthijs van der Moolen trombone 
Anne-Linde Visser viola da gamba, basviool 
Chloé de Guillebon orgel 

Matthijs van der Moolen (1994) richt zich voornamelijk op kamermuziek, zowel oude als hedendaagse. In 2018 studeerde hij cum laude af voor zijn masterstudie baroktrombone bij Charles Toet aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. In 2016 behaalde hij hier ook zijn bachelordiploma's klassiek en historisch trombone. Momenteel volgt hij een tweede masterstudie bij Catherine Motuz aan de Schola Cantorum Basiliensis in Bazel, waarmee hij zich verder specialiseert in de uitvoering van oude muziek op schuiftrompet en trombones. Momenteel bouwt Aron Vajna in Bazel een exacte kopie van de enige overgebleven Italiaanse trombone uit de renaissance: een anoniem instrument (ca. 1560) van de Accademia Filarmonica in Verona (mede mogelijk gemaakt door Stichting Eigen Muziekinstrument).

Anne-Linde Visser (1992) is te beluisteren op een breed scala aan instrumenten: de basviool, barokcello, piccolo cello en de viola da gamba. Ze studeerde in 2018 cum laude af voor haar masterstudie barokcello bij Lucia Swarts aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Viola da gamba studeerde ze bij Jonathan Manson aan de Royal Academy of Music in Londen. Onlangs behaalde ze hiervoor – met onderscheiding – haar diploma. Anne-Linde speelde als Young Bach Fellow meerdere projecten met de Nederlandse Bachvereniging. Voor de Kohn Foundation Bach Cantata Series (Londen) speelde ze de viola da gamba-aria’s uit Bachs Matthäus-Passion onder leiding van Trevor Pinnock, en in de Actus Tragicus onder Philippe Herreweghe. In 2020 werd ze geselecteerd voor de Experience Scheme van het Orchestra of the Age of Enlightenment (UK).

Chloé de Guillebon (1996) speelt klavecimbel sinds haar elfde. Ze begon haar studie aan de CRR in Parijs, waar ze tot haar negentiende studeerde bij Noelle Spieth en Frederic Michel. Ze vervolgde haar studie in Duitsland, waar ze in Trossingen studeerde bij Marieke Spaans, en in München bij Christine Schornsheim. Op dit moment rondt Chloé haar masterspecialisatie Basso Continuo en Maestro al Cembalo af bij Jörg-Andres Bötticher aan de Schola Cantorum Basiliensis . Chloé won de eerste prijs in de International Harpsichord Competition in Pesaro in 2017, wat haar solo-optredens in heel Europa opleverde. Ze is ook laureaat van de Fondation Royaaumont sinds 2014, en van het Jeunes Talents-programma sinds 2020.

Komende concerten
ma okt 05 19.00

Rotterdam, Laurenskerk

LUCIE HORSCH & THOMAS DUNFORD

Duur: circa 60 minuten / Barok (SOM)

ma okt 05 21.00

Rotterdam, Laurenskerk

LUCIE HORSCH & THOMAS DUNFORD

Duur: circa 60 minuten / Barok (SOM)

do okt 08 20.15

Westzaan, Zuidervermaning

DARIA SPIRIDONOVA

Duur: circa 70 minuten / Barok (SOM)

do okt 08 20.15

Westzaan, Zuidervermaning

DARIA SPIRIDONOVA : IL DOLCE CONFORTO / FRANZISKA FLEISCHANDERL: PLUTO ENSEMBLE / MARNIX DE CAT

Westzaan / Abonnement

do okt 08 20.15

Westzaan, Zuidervermaning

DARIA SPIRIDONOVA : IL DOLCE CONFORTO / FRANZISKA FLEISCHANDERL: PLUTO ENSEMBLE / MARNIX DE CAT

Westzaan / Najaarsabonnement

Mogen we iets vragen?
Wegens het coronavirus verloopt uw concertbezoek anders dan normaal.


Antwoord is verplicht