Handleiding online Kaartverkoop

Internetbankieren
Voor het online kopen van tickets dient u te beschikken over internetbankieren (voor iDEAL via SNS, FrieslandBank, ASN Bank, SNS Regio Bank, Triodos, Rabobank, ABN AMRO, Knab of ING) of Creditcard (Mastercard, Visa Card).

LET OP: Vanaf het Seizoen 2017-2018 werken wij met een nieuw kaartverkoopsysteem. Bestellen gaat daarom niet meer met een inlognaam en wachtwoord maar met enkel uw e-mailadres.

Schriftelijk kaarten bestellen
Als u geen toegang heeft tot internetbankieren kunt u kaarten bestellen via het bestelformulier in de festival-/seizoensbrochure.

Wachtrij
Als het Festival Oude Muziek in de verkoop gaat, dan kan het voor de start van de verkoop al erg druk worden op onze site. Om al dat verkeer in goede banen te leiden wordt er een tijdelijke wachtrij opgestart. Per minuut worden er nieuwe bestellers in de wachtrij toegelaten.

Stap 1: tickets- en plaatskeuze
Selecteer het gewenste concert in de agenda of in het festivalschema door op de knop ‘bestel’ te klikken. Kies het gewenste aantal kaarten per rang en prijstype. Als u het vriendentarief kiest wordt gevraagd om uw persoonlijke vriendencode in te vullen (die recht geeft op twee kortingskaarten per concert). Als u mede namens andere vrienden bestelt, dan kunt u meerdere codes invullen. Als Vriend kunt u desgewenst ook meteen extra kaarten bestellen tegen het normale of cjp/student/upas-tarief. Tot 1 juni kunt u deze tarieven activeren met de knop ‘selecteer meer tarieven’ en de daarvoor bestemde code, die we u hebben toegestuurd. Klik op de knop ‘volgende’.
U wordt nu doorverwezen naar de plattegrond (indien aanwezig). U heeft automatisch de beste stoelen toegewezen gekregen. Deze kunt u wijzigen door een andere stoel naar keuze te selecteren. In- en uitzoomen kan met de knoppen + en - rechts bovenin. Klik op de knop ‘volgende’.

Doneert u meer dan € 80 en wilt u uw vrijkaart voor een seizoensconcert bestellen? Selecteer dan bij een concert het tarief 'vriendenvrijkaart' en vul vervolgens de code in die we u per mail hebben toegestuurd.

Stap 2: betaling- en afleverwijze
Vervolgens krijgt u een overzicht te zien van uw bestelling. Via de link ‘wijzig plaatsen’ kunt u eventueel de gereserveerde stoelen op de plattegrond bekijken en verplaatsen. Mocht u stoelen willen verwijderen uit uw bestelling, klik dan op het ‘prullenbak’-icoontje. U kunt meer concerten kiezen via de knop ‘verder winkelen’. U wordt dan vanzelf teruggeleid naar de concertagenda. Uw bestelling is altijd terug te vinden via de knop ‘Winkelmandje’ bovenaan de website.

Als u de bestelling wilt afronden, klik dan rechtsonder op ‘volgende’.

Indien u al eerder online bij ons besteld heeft, dan is uw e-mailadres voldoende om u te identificeren. U heeft dus geen inlognaam en wachtwoord meer nodig.

Selecteer vervolgens de gewenste betaalmethode en vul uw e-mailadres in.

Stap 3: identificatie
Als uw e-mailadres nog niet bij ons bekend is, dan vragen wij u om enkele gegevens. De velden met een sterretje zijn verplicht. Klik rechtsonder op ‘volgende’.

Stap 4: betaling
iDeal: selecteer via het uitklapmenu de bank vanaf waar u wilt betalen. U wordt nu doorgeleid naar de loginpagina van uw bank.

Creditcard: vul de gegevens van uw Master- dan wel Visacard in en klik vervolgens op ‘afrekenen’.

Als de betaling is geslaagd krijgt u een bevestigingsmail toegestuurd op het opgegeven e-mailadres. U krijgt de kaarten binnen twee weken per post thuisgestuurd. Kaarten voor het seizoen 17/18 worden eind april verstuurd.

Heeft u kaarten besteld voor een concert dat binnen vijf dagen na de bestelling plaatsvindt? Tijdens het festival liggen de kaarten dan klaar bij de betreffende concertlocatie, bij seizoensconcerten geldt een afdruk van de e-mailbevestiging als entreebewijs. 

Problemen met bestellen? Bel 030 2329010 (op werkdagen tussen 10 en 16 uur) of stuur een e-mail naar kaartverkoop@oudemuziek.nl.